مطالبی جالب از فلسفه و منطق

فلسفه، منطق، اثبات وجود خدا، شکاکیت، جبرگرایی، اصل واقعیت مستقل از ذهن، جبر، عرفان، خطای حواس، جهان بینی، سعادت، اراده، ابهام،

مطالبی جالب از فلسفه و منطق

فلسفه، منطق، اثبات وجود خدا، شکاکیت، جبرگرایی، اصل واقعیت مستقل از ذهن، جبر، عرفان، خطای حواس، جهان بینی، سعادت، اراده، ابهام،

شکاکیت کاربردی

در این تصویر می توانید ببینید که شکاکیت چطور می تواند به صورت کاربردی درآید ولی به طور ناقص و علت آن وجود عاملی به نام زمان است.

تصویر را می توانید از این لینک ببینید: لینک دیدن تصویر

نظرات 3 + ارسال نظر
ج جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:28 ق.ظ http://toorana.blogsky.com

چقدر جالب است هموطن که ما در سراسر وبلاگمان اسناد و کتابهای غربی نوشته که عموما یهودیان نوشته اند و همگی جزء سیاستهای به زنجیرکشی ملل خاورمیانه می باشد را گوشزد می کنیم آنوقت شما نیز مثل آن فردی که «هنگام بحث از عسل چرت می زند و موقع رسیدن بحث به نجاسات بیدار شده و یهو می گوید من هم خورده ام» از راه می رسید و بی هیچ مطالعه از مقالات وبلاگ زحمت ما می دارید البته این تاثیر همان سیاست های استعماری است که توان تفکر از ما گرفته و صد البته که رشته شما هم یکی از همان سوقات پوچ استعمار یعنی فلسفه است
امیدوارم تندی مثل را برای بیداری تلقی کنید نه برای اهانت. که اگر اهانتش را منظور کرده باشید مطمئن می شوم که استعمارگران به هدف خود در مورد شما ۱۰۰٪موفق بوده اند.

با عرض سلام و خسته نباشید. باید بگویم حدود ۳۰ درصد حرف های شما برایم نامفهوم بود چون ساختار دستوری درستی نداشت. با این حال سعی می کنم که به بهترین روش به رای شما جواب بدهم.

۱- چه کسی گفته که فلسفه را یهودیان ابداع کرده اند؟ عالم و آدم می دانند که مبدا آن از یونان بوده است.

۲- من قصد بیدار شدن دارم و اتفاقا خیلی هم راجع به این مساله حساس هستم اما چون شکل دو مثلث که یک سر و ته است نمی تواند نشان دهنده ی حتمی نشان اسرائیل باشد. اگر مدرک مستحکم تری دارید لطفا ارائه کنید. من خودم نسبت به ویکیپدیا نیز خیلی شکاک هستم. زیرا قبلا دیده بودم که یهودیان در کارهای خود اثرهای عجیبی به جای می گذارند. در ویکیپدیا حرف آخر نیز بزرگ شده است که اصلا در انگلیسی متداول و درست نیست. به هر حال دوست دارم بدانم شما چه استدلال محکمی دارید.

۳-
استعمارگران می خواهند تصاویر و ویدئوهای مستهجن منتشر کنند.

استعمارگران می خواهند جوانان را به کارهای پوچی چون بازی های ویدئویی و قلیان و سیگار و مواد مخدر و قرص های روان گردان و سگ بازی و دوست بازی و مسخره کردن روحانیون سرگرم کنند.

استعمارگران می خواهند بیداری را از ما بگیرند.

استعمارگران می خواهند دین ما را از ما بگیرند.

در فلسفه چه دیده اید که اینقدر وقیحانه نظر می دهید؟ شاید با افرادی مثل بنتام و نیچه برخورد داشته اید که نسبت به آنان بدبین شده اید. شاید هم از چند تا مرجع تقلید شنیده اید که یادگیری فلسفه حرام است و سریع جبهه گرفته اید.
در مورد اول باید بگویم که اگر اینطور بوده اید به خطا رفته اید چون بر اساس افراد تصمیم گرفته اید و نه بر اساس افکار.

در مورد دوم هم باید بگویم که بله، همین طور است. یادگیری فلسفه حرام است. یادگیری فلسفه حرام است برای عوام. زیرا اگر عوام شعور بالایی داشتند، فلسفه بر آنان حرام نمی شد. مردم به اولین نظری که برمی خورند، همان را قبول می کنند. مگر نظری که فرهنگشان به زور توی مخشان کرده باشد. فلسفه برای کسانی است که می خواهند ازاد فکر کنند. می خواهند عمیق فکر کنند. اگر شما اینقدر درک ندارید که قدرت فلسفه را درک کنید، مثل خیلی از انسان های دیگر آن را رد نکنید. بگویید نمی دانم. اگر فلسفه مفید نبود بزرگانی چون فارابی، ابن سینا، ملاصدرا، میرداماد، علامه طباطبایی، شهید مطهری و دیگر افراد به آن روی نمی آوردند. زیرا فلسفه چیزی است که به تقویت قدرت فکری و بدون حب و بغض حرف زدن کمک می کند. البته فکر نکنید این که عده ای که مشهور هستند، به طرف فلسفه رفته اند یعنی فلسفه چیز خوبی است. نخیر! این هم یک نظر باطل است. فلسفه خوب است چون آموزش می دهد که خر نباشی. چون آموزش می دهد که چهار چنگونی به فرهنگ خودت نچسبی. آموزش می دهد که یاد بگیری مقالاتی چون:
"نژادپرستی ترکها" و "همه پسوندهای فارسی از زبان ترکی است" را بدون تفکری عمیق منتشر نکنی. اگر بازهم قانع نشده اید، این مقاله ها را بخوانید. البته اگر اعصاب و غرورتان اجازه می دهد:

مقاله ی اول:

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87+%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87&SSOReturnPage=Check&Rand=0


مقاله ی دوم:

http://philosophy2.blogsky.com/1387/05/25/post-15/


امیدوارم با دوستی در افکارتان تجدید نظر کنید. من هم در زندگی ام خطاهای زیادی کرده ام. خطاهای فاحش!. خوشحال می شوم اگر قدمی در راه حق پذیری بردارید که من هم خوشحال می شوم.

باتشکر.

آلفا سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:02 ق.ظ http://alpharays.blogsky.com

سلام دوست من..

کامنت شما رو در وبلاگ این ترک خواندم.. همینطور کامنت های دیگر دوستان رو...و خودم هم حدود 3 روز پیش پیغامی به ایشون دادم و با ارائه ی چند مطلب از ایشون خیلی محترمانه خواستم به سئوال های من جواب بدهند.. امروز می بینم که با وجود یک پست جدید ، کامنت من تایید نشده و این دقیقا همان چیزی بود که حدس می زدم و تا حدی از آن مطمئن بودم...

ترک ها موجوداتی به شدت قابل پیش بینی و بی جنبه هستند و با شناخت یکی از آنها به روحیات تمامی آنها پی خواهید برد.. موجوداتی نژاد پرست که از قدیم با حسادت نسبت به فارس ها سعی در نشان دادن اسم خود به عنوان هسته ی اصلی فهم و شعور بوده اند و به علت نداشتن منطق و علم کافی در این مورد همیشه باعث تمسخر دیگران شدند تا جایی که به جای هسته ی اصلی فهم و شعور به هسته ی اصلی جک ها و لطیفه ها تبدیل شدند و تمام تلاش مضحکشان برای فهیم نشان دادن خود و نفهم نشان دادن سایرین همچون تفی سر بالا به سر و کله ی خودشان اصابت کرد..! و از آنجا که هیچ وقت (به علت نداشتن عقل سالم) از تجربه های خود استفاده نمی کنند ، همچنان بی وقفه به این کار مشغول هستند و امروزه می بینیم از راه هایی همچون وبلاگ هم برای این کار استفاده می کنند و این نشان از خستگی ناپذیر بودن آنها دارد و به لطف این خستگی ناپذیری ، سوژه های جک و لطیفه هیچوقت تمام نمی شود و روز به روز هم به طور تساعدی بر تعدادشان اضافه می گردد..!!

خداوند همه را هدایت کند. همه در زندگی اشتباه می کنند.ما نیز اشتباه می کنیم. ان شاء الله این دوستمان نیز راه درست را پیدا کند.

آلفا سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:19 ب.ظ http://alpharays.blogsky.com

امروز برای بار دوم به این موجود ترک که به نظر در توهمات عجیب خود غرق شده و همانند (دایی جان ناپلئون) مدام از استعمار حرف می زند پیغامی دادم و از او علت پاسخ ندادن و تایید نکردن سئوالات خود را جویا شدم.. گرچه شک دارم که این یکی نیز تایید شود ولی در آخر کمی هم فحش (نه چندان رکیک) به آن اضافه کردم بلکه به بهانه ی جواب دادن به آنها مجبور به پاسخ گویی شود..! چرا که پیغام های دوستانی که از کوره در رفته بودند و به این موجود غریب فحش داده بودند تایید شده بود و جواب هم داده شده بود.. !
از همین جا می توان فهمید که این شخص نه سواد دارد و نه حرف زدن بلد است.. و هر جا که فحش بدهند جواب می دهد و هر جا که با منطق و خونسردی سئوال شود سکوت می کند..!! و برای اینکه دیگران متوجه نشوند او نتوانسته با دلیل و منطق به این سئوالات جواب دهد و دستش رو شود ، حتی پیغام ها را تایید هم نمی کند..!

من هم دیگر بیش از این اهمیتی نمی دهم. مگر خودش به خودش کمک کند. از نظر شما نیز سپاسگذارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد