مطالبی جالب از فلسفه و منطق

فلسفه، منطق، اثبات وجود خدا، شکاکیت، جبرگرایی، اصل واقعیت مستقل از ذهن، جبر، عرفان، خطای حواس، جهان بینی، سعادت، اراده، ابهام،

مطالبی جالب از فلسفه و منطق

فلسفه، منطق، اثبات وجود خدا، شکاکیت، جبرگرایی، اصل واقعیت مستقل از ذهن، جبر، عرفان، خطای حواس، جهان بینی، سعادت، اراده، ابهام،

مطلبی از خودم درباره ی فلسفه

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیزی که مایل به فراگیری فلسفه می باشند و همچنین دیگر افراد. باید خدمت شما عرض کنم کنم که اگر می بینید مطالب فلسفی که منتشر می شود، کمی نامرتبط و ازهم گسیخته می باشند، این است که بنده هم اکنون در حال طراحی یک سیستم بزرگ فلسفی هستم ادامه مطلب ...

نقص جهان بینی دینی

به راستی انسان نمی داند برای شناخت حقیقت در دین و دنیاشش از کجا باید شروع کند. من که خواستم از بر حق بودم دینم مطمئن شوم، با این مطلب برخورد کردم که: "هر انسانی ذاتا شیعه به دنیا می آید اما اگر والدینش او به دین دیگری باشند، او به آن دین می رود." قبول کردن این مطلب باعث می شود انسان خود به خود از تحرک در انتخاب دین باز باایستد. ادامه مطلب ...

نقص دین در ظاهر و باطن

خیلی صاف و ساده دینم را داشتم و مشکلی هم نداشتم. اما آموزش و پرورش ایران هیچ اقدامی در این مسائل نکرد. مشکل من به این صورت شروع شد که ادامه مطلب ...

استدلال رد حواس پنجگانه

برای اینکه بگوییم حس ما در مورد یک جنس آلمانی می تواند اشتباه بکند. هرچند تمامی حواس با هم باشند.
مثال ما یک درل بوش است. ادامه مطلب ...

الفاظ ظاهرا یکسان ولی از باطن متفاوت

هرگز عبارت "هر انسانی یک جسم دارد" با "Every Human has a body" برابر نیست زیرا مواردی این ها را از هم جدا می کند که ممکن است در تصدیق محتوای آنان، با هم برابر نباشند و چند تا از این علت ها عبارت اند از: ادامه مطلب ...

خطای حواس

اینکه می گویند حواس خطا می کند درست است ولی عقل + حواس هرگز خطا نمی کند. وقتی کسی از پشت به ما بزند و بگوید که خیال کردی این حرف او غلط است. ادامه مطلب ...

محدوده ی عقل و عرفان و احساس

محدوده ی عقل و عرفان و احساس:
عقل و عرفان و احساس هرکدام یک محدوده ای دارند که یک هر کدام دو ویژگی دارند:
1- میزان ظرفیت 2- میزان اطمینان ادامه مطلب ...