مطالبی جالب از فلسفه و منطق

فلسفه، منطق، اثبات وجود خدا، شکاکیت، جبرگرایی، اصل واقعیت مستقل از ذهن، جبر، عرفان، خطای حواس، جهان بینی، سعادت، اراده، ابهام،

مطالبی جالب از فلسفه و منطق

فلسفه، منطق، اثبات وجود خدا، شکاکیت، جبرگرایی، اصل واقعیت مستقل از ذهن، جبر، عرفان، خطای حواس، جهان بینی، سعادت، اراده، ابهام،

فلسفه چه زمانی آزار دهنده جلوه می کند؟

1- وقتی دست دروغ گویان و ناشیان می افتد
2- وقتی بیش از اندازه وقت صرف آن می شود یا در زمان نامناسبی وقت صرف آن می شود.
3- وقتی با انسان هایی که از آن فراری اند راجع به آن بحث می شود

پنچ تقسیم بندی جدید در منطق

از دوستانی که مسلط به زبان عربی هستند خواهش می کنم بگویند که در عربی به چیزی که معلوم نیست وجود داشته باشد یا نه چه می گویند؟ من موقتا شک الوجود را نوشتم اما مشکک الوجود و تشکیک الوجود نیز به ذهنم می آیند. از دوستانی که در این زمینه خبره هستند خواهش می کنم نوع درست کلمه را در بخش نظرات بنویسند.


لازم می دانم سه قسم دیگر نیز به بخش های منطق اضافه کنم و آنها بدین قرارند:

1- واجب الوقوع = چیزی که امکان اتفاق افتادن آن حتمی است

2- ممکن الوقوع = چیزی که امکان اتفاق افتادن آن امکانی است

3- ممتنع الوقوع = چیزی که امکان اتفاق افتادن آن محال است

4- شک الوقوع = چیزی که هنوز نمیدانیم جزو کدام یک از حالات فوق است.

 

 

ادامه مطلب ...

استدلال کردن در زبان فارسی

استدلال کردن در زبان فارسی به سه گونه است و اگر بیشتر باشد من نمی دانم

(البته مقداری گرایش زبان شناسی گرایانه وجود دارد):

ادامه مطلب ...

نحوه ی رسیدن به تکامل

کسی که می خواهد خودش را به تکامل برساند باید بدین صورت عمل کند:

ادامه مطلب ...